اصول آرایشگر موفق

 اصول آرایشگر موفق بودن و آرایشگاه برند شدن


چگونه یک آرایشگر موفق باشم؟

شاید شما هم یک بانوی آرایشگر هستید و این سوال برای شما پیش آمده که راز موفقیت آرایشگران در چیست و چه اصول و نکاتی باید رعایت شود؟!

1. مدارک فنی و حرفه ای تخصص خود را از مراکز آموزشی معتبر دریافت کنید هرچند در این حرفه ماهر باشید. چون در این دوره ها حتما نکات قابل توجه حرفه ای ، بهداشتی ، قانونی و… خواهید آموخت، بعلاوه اینکه وجود این مدارک اعتماد مشتری را جلب خواهدکرد.

2. آرایشگری و سالن داری از نوع کسب و کاری است که نیاز به مشتری های دائم دارند، بنابراین هر یک مشتری برای شما حکم شکست یا موفقیت خواهدداشت. اگر مجدد مراجعه کرد شما موفق و اگر برای همیشه خداحافظی کرد شما شکست خورده اید.

3. در انتخاب سالن آرایشگاه جهت شروع فعالیت بسیار دقت کنید چراکه تعویض سالن زیبایی با از دست دادن تعدادی از مشتریانتان در نهایت به کسب و کار شما آسیب جدی وارد خواهدکرد. پس از ابتدا جایی را انتخاب کنید که بدانید ماندگار خواهیدبود.

4. رفتار و طرز برخود آرایشگر با مشتری حتی می تواند از کیفیت کار هم مهمتر باشد. ممکن است مشتری از کیفیت کار یا هزینه رضایت چندانی نداشته باشد اما ایجاد رابطه ای دوستانه بین شما احتمالا مجدد ایشان را به آنجا خواهدآورد، و بلعکس اگر رفتار شما زننده باشد مشتری آرایشگر جدیدی را جستجو خواهدکرد.

5. اگر تازه کار هستید حتما با کار روی مدلهای رایگان زیادی، مهارت خود را کامل کنید و سپس سعی کنید از سایت های تخفیف گروهی استفاده کنید و تبلیغات خود را در فضای مجازی گسترش دهید زیراکه هزینه بسیار پایین و بازخورد مناسبی دارند.

6.رعایت بهداشت و آرامش در سالن مورد بسیار مهمی است. اگر مشتری فقط از یک مورد بهداشتی ناراحت شود هرگز مجدد مراجعه نخواهدکرد. درضمن عدم رعایت بهداشت ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد.

نکات مهم انتخاب سالن آرایشگاه زنانه برای شروع فعالیت:

الف. مدیر (مدیران) سالن باید خوش رفتار ، منصف و باعدالت باشد، بتواند بین آرایشگران همکار عدالت را رعایت کند و سهم خود را در همکاری با شما عادلانه حساب کند تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. همچنین باید به بهداشت و اصول قانونی آرایشگری اهمیت بدهد ( تا یک روز صبح با پلمپ بودن سالن مواجه نشوید) به تبلیغات اهمیت دهد و برای این مهم هزینه کند (تا دیده شوید و با رکود مواجه نشوید) در استخدام و همکاری با آرایشگران وسواس داشته باشد (تا کیفیت کار سایرین کار شما را زیر سوال نبرد، چون بسیاری از مردم همه شما را به یک چشم خواهنددید). در کشف این موارد می توانید از همکاران در سالن و مشتریان دائمی نیز پرس وجو کنید.

ب) سالن آرایشگاه باید موقعیت مناسب شهری ، جای پارک مناسب و اتاق انتظاری ترجیحا با امکان پذیرایی داشته باشد.حال آنکه هرچه این سالن در منطقه مرفع تر و ظاهری شیک و لوکستر داشته باشد، شما مشتریان بیشتر و راضی تری خواهیدداشت!

ج) همکاران شما در آرایشگاه نباید حس رقابت با یکدیگر داشته باشند بلکه تعامل و همکاری در آنها دیده شود. همچنین همه آرایشگرها باید به بهداشت اهمیت دهند ، با مشتری بسیار خوش برخورد و باحوصله باشند و مهمتر اینکه در حرفه ی خودشان متخصص و مشتریان راضی داشته باشند.


و اما مهمترین نکته برای برندسازی در هر صنف و کسب و کاری تبلیغات تبلیغات و تبلیغات است. شما باید دیده شوید تا گوشه ذهن مردم حک گردید.
در زمینه تبلیغات هرگز نعمت فضای مجازی را از دست ندهید و در وبسایت ها و شبکه های مجازی تبلیغات کم هزینه و حتی رایگان اما پرثمر داشته باشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
دریافت اخبار

ثبت در خبرنامه

گروه توليدي و پخش ميچ با سابقه 10 ساله در زمينه توليد منسوجات يکبار مصرف آرايشگاهي و بهداشتي و پزشکي فعاليت هاي درخشاني را از خود به جا گذاشته است. همچنين در راستاي خدمات بهتر به مشتريان عزيز کليه لوازم آرايشگاهي،اپيلاسيوني،يکبار مصرف بهداشتي و پزشکي را با بهترين کيفيت و کمترين قيمت جمع آوري کرده است.
گروه ميچ شامل يک کارخانه در ميمه اصفهان، يک انبار در تهران و يک انبار در کرج به جهت توضيع هر چه سريع تر سفارشات مي باشد. اعتماد شما به ما نتيجه اي مطلوب را رقم خواهد زد.
 سيد حسن حسينيان